Case

Estiva

Uitdaging

Het nu vervangen logo en website van Estiva pasten niet meer bij de stijl die Estiva op dit moment uitdraagt in zijn muziek en optredens. De uitdaging lag dan ook in het ontwerpen van een stijl die beter aansloot bij het merk en de persoon Estiva. Hoewel de oude website nog voldeed is gebleken, dat de sociale media een belangrijkere rol spelen in de communicatie met zijn fans, dan de website zelf. De uitdaging was dan ook om onderhoud aan de website te beperken en de sociale media accounts van Estiva zo te integreren, dat updates aan de website zelf overbodig werden.

Homepage Estiva.

Oplossing

Na vele concepten te hebben uitgewerkt, is een logo-ontwerp gekozen dat krachtig overkomt en snel herkenbaar is. Het kleurenschema (geel/zwart) sluit beter aan bij de huidige stijl van Estiva. Het felle zomerse geel verwijst naar de oorsprong van de naam Estiva (Italiaans voor zomer). De website gebruikt informatie van Estiva’s social media accounts Soundcloud en Bandsintown om respectievelijk zijn laatste muziek en tourdata te laden. De website heeft nu als primaire taak gekregen om te functioneren als hub voor zijn social media accounts.

Logo Estiva.

Responsive webdesign

Responsive webdesign is een benadering van webdesign waarbij wordt gestreeft naar een optimale webervaring voor een breed scala aan apparaten (van desktop computerschermen tot mobiele telefoons). Het ontwerp van een responsive website schaalt mee met de afmetingen van een scherm, zonder in te leveren op leesbaarheid van tekst of bruikbaarheid van de gebruiksinterface.

De website van Estiva maakt nu gebruik van deze techniek, waardoor zijn muziek en tourdata te allen tijde en vanaf ieder apparaat te raadplegen zijn.