donderdag 22 december 2011

VWR Reeuwijk ontdekt nieuwe communicatievormen

minder dan 1 minuut

De Reeuwijkse Vereniging van Watereigenaren en Rechthebbende gebruikers (VWR Reeuwijk) is in haar communicatie naar leden en relaties een nieuwe weg in geslagen. Vanaf heden maakt de VWR gebruik van verschillende social media en heeft ze de mogelijkheid om nieuwsbrieven en ledenberichten te versturen met behulp van MailChimp.

Na de ontwikkeling van de website van de VWR heeft Speaking Visuals ook geholpen bij het opzetten van een Twitteraccount, de integratie van verschillende social media met haar website en het inrichten van een nieuwsbrief- en ledenberichtsysteem.

Integratie social media

Nadat het Twitteraccount @vwrreeuwijk is aangemaakt is er een koppeling gemaakt tussen het account en de website, zodat de meest recente tweet automatisch op de website verschijnt. Tevens zijn er op de website social media share buttons van LinkedIn, Twitter en Facebook bij de nieuwsartikelen geplaatst. Dit geeft de websitebezoeker de kans om het nieuwsartikel binnen zijn/haar sociale netwerk te verspreiden.

Nieuwsbrieven en ledenberichten

Een andere vorm van communicatie die de VWR heeft doorgevoerd zijn de zogenaamde VWRnieuwsbrieven en VWRledenberichten. Deze e-mailcampagnes worden door Speaking Visuals verzorgd met behulp van de web applicatie MailChimp. Een op maat gemaakt HTML e-mailtemplate zorgt ervoor dat de e-mails aan de doorgevoerde huisstijl te herkennen zijn als uiting van de communicatie van de VWR Reeuwijk.